søndag den 9. marts 2014

Refsvindinge - Humle Pilsner 4,5%

Dagens øl er fra bryggeriet Refsvindinge der ligger på Fyn. Den hedder humle pilsner og er af typen Pilsner. Den er brygget af bygmalt, vand, gær og selvfølgelig humle. Den holder 4,5% alk.

Det er en helt klar og gylden øl, skum er der også lidt af men ikke noget man bør råbe hurra for. I duften kan man lige ane et lille snert af humle og så heller ikke mere. Konsistensen føles i starten som om den lige skal til at give noget tykkelse men det falder ret hurtigt til jorden og efterlader en vandet fornemmelse i stedet. Jeg kan egentlig godt fornemme humle i smagen, men ikke mere end jeg plejer på en normal pilsner, sødmen, det frugtige er ligeså meget til stede i øllet som humlen og bitterheden. Så hvorfor er det så at dette bliver kaldt en humle pilsner? Mit gæt kunne være at der måske ikke er ekstra meget humle i forhold til normant men at der er blevet brugt forskellige sorter af humle eller at de har lavet en udvidet version af deres pilsner som de har puttet lidt ekstra humle i men altså ikke nok til at smage humlen mere end normalt.

Jeg kan desværre ikke anbefale denne øl til indkøbskurven hvis man leder efter en stor oplevelse, jeg kan dog godt anbefale øllet hvis man leder efter en MEGET let drikkelig øl til en varm sommerdag som ikke rigtig smager af særlig meget.

Karakter 1.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar