søndag den 16. februar 2014

Greene King - IPA Gold 4,1%

Sidste år da jeg var i London fik jeg købt nogle få øl med hjem. Nu skal der endelig smages på en af dem.

Dagens øl er derfor fra det engelske bryggeri Greene King der ligger i Bury St. Edmunds hvor de har brygget øl siden år 1799.

Den er af typen Golden ale. Den er brygget af bygmalt, humle, vand og gær. Den holder 4,1% alk.

Det er en meget klar lys øl med et meget sparsommeligt hvidt skum. Det er en meget blid og svag duft af humle og frugt der rammer næsen. Det er ikke en øl der rammer på konsistensen. Den fylder ikke særlig meget og har heller ikke den her cremet konsistens. Da jeg købte denne øl der troede jeg fuldt og fast på at det altså var en IPA jeg købte, det var det så sandelig ikke. Den har denne frugtige og en smule bitre smag der afslutter med en sprød tør finish.

Det er en øl under middel som jeg egentlig ikke har vidst hvad jeg skulle forvente mig af men alligevel så skuffer den.

Karakter 2.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar